LOFAR дозволяє вивчати околиці чорних дір і міжгалактичні магнітні поля / apod.nasa.gov

Унікальний низькочастотний радіоінтерферометр, нещодавно запущений в Нідерландах, відкрив близько 300 тисяч раніше невідомих галактик.

Про це повідомляє Naked-science, посилаючись на журнал Astronomy & Astrophysics

Радіоінтерферометр LOFAR спирається на синхронну роботу приблизно 20 тисяч невеликих антен, встановлених на майже півсотні станцій спостереження. Інструмент дозволяє спостерігати за самими далекими об'єктами і давніми епохами життя Всесвіту.

Читайте такожНова місія NASA вивчить походження Всесвіту

За повідомленням Нідерландського інституту радіоастрономії (ASTRON), до теперішнього часу телескоп подивився близько чверті неба Північної півкулі і зафіксував ряд об'єктів, недоступних іншим інструментам.

Проаналізувавши близько двох відсотків зібраної інформації, астрономи виявили більше 300 тисяч далеких і раніше невідомих галактик. Крім того, LOFAR дозволяє вивчати околиці чорних дір і міжгалактичні магнітні поля.

Аналіз і обробка даних LOFAR ведуться з використанням суперкомп'ютера, встановленого в Гронінгенському університеті. Отримані зображення викладають в публічний доступ через обчислювальний центр SURF в Амстердамі, де зараз зберігається вже близько 20 петабайт даних LOFAR: повідомляється, що це найбільший у світі масив астрономічної інформації. Підсумком роботи повинен стати повний атлас неба Північної півкулі. Очікується, що до нього увійде близько 15 мільйонів радіоджерел.